První kroky k vlastní autodopravě
Tak jsme se rozhodli že do toho jdeme?
Potom je potřeba udělat první kroky. Všechna příprava do prvního výjezdu zabere zhruba 1,5 měsíce. Není tam až tak moc vyřizování, ale dost čekání. Není teda špatný tohle všechno ještě zařídit při zaměstnání. Samozřejmě pokud jste zaměstnaní už někde na dodávce tak to bude trochu trábl, ale určitě je lepší mít ještě nějakej příjem. Než naskočíte na vlastní hohy.
Co potřebujete zařídit?
Živnostenský list.
Zde stačí zajít na živnostenský úřad. Zařídit si vše potřebné.
Budete žádat o vnitrostátni a mezinárodní nákladní dopravu do 3,5tuny. K tomu se hodí spediční služby a zasilatelství a rovnou i skladování. Do budoucna nikdy nevíte a ušetříte si čas když se Vám autodoprava pohne někam dál.
Doba na vyřízení: 30dní
Koncese pro mezinárodní nákladní dopravu.
O tu také zažádáte na živnostenském úřadě, a pak musíte na odbor dopravy kde Vám toto potvrdí.
Jestli se nic nezměnilo, tak je to jen právní formalita. Licenci ani finančí způsobiost nedokládáte.
Doba na vyřízení: 30 dní
Nahlásit se jako plátce DPH
Jestli řešíte zda být či nebýt plátce, tak v autodopravě na 100% ano.
Tím pádem Vás nemine nahlášení se na FÚ.
Jako dopravce budete fakturovat i mimo ČR v režimu přenesené daňové povinnosti. Bez DIČ čísla se s Váma zahraniční a myslím že ani české spedice nebudou ani bavit.
Doba vyřízení klasicky: 30 dní
Pojištění nákladu, hmotné odpovědnosti.
Nechte si udělat nabídky od více pojišťoven. Ideální je pojištění na 1 mil CZK. (v zahraničí chtějí mít krytí zhruba 5EUR na kilogram nákladu)
Tady si akorát dát pozor na výšši spoluúčasti. Každá pojišťovna to má jinak.
Mě ze všeho nejlíp vycházela Podnikatelská. Roční pojistné se pohybuje cca 12.000 Kč na rok.
Tenhle krok nechte až jak budete mít SPZ auta. Do té dovy si jen pořešte nabídky od různých pojišťoven.
Doba na vyřízení: na místě
Nákup auta - leasing
Tohle je složitější. To je otázka sama pro sebe. Koupit nový,starý?
Osobně doporučuju koupit nový auto na leasing.
Leasing Vám dají celkem bez problémů i jako začínajícímu dopravci bez historie. Počítejte jen s akontací cca 25%.
Tady musíte počítat, že nové auto Vám budou dávat dohromady 1-2měsíce pokud nebudete mít štěstí a nechytnete rovnou nějaké skladové.
Tankovací karty
Je dobré si také zřídit nějakou tankovací kartu. Dneska jich je na výběr spousta.
Vesměs jsou všechny stejný. Moc rozdílů mezi něma není.
Výhoda: pár faktur za měsíc. nemusíte účtovat každej paragon zvlášť. vratky DPH ze zahraničí
Doba na vyřízení: cca 14 dní
Dobrý je aby Vám šlo platit mýtný ve Francii a Itálii pokud tam budete jezdit. A zároveň si i domluvte vracení DPH ze států EU za protankovanou naftu. Ideálně tak aby jste se nemuseli o nic starat a bude vám to automaticky chodit na účet nebo odečítat z faktur za naftu.
Já osobně jsem spokojenej se Shell kartou od Axigonu. Řeší automaticky vratku DPH. Mají jednotnou cenu v ČR a SK. Platí i pro benzínky na dálnicích. Neplatíte stojanový ceny.
Komentáře
Přehled komentářů
Dobrý den
Děkuji za spoustu užitečných informací které se jen těžko na internetu shánějí.
Zajímalo by mě jestli je podle vašeho názoru lepší koupit plachtu nebo skříň. Z fotografii předpokládám že máte plachtu, je znatelně dražší ale nabízí mnohem více místa. Otázkou je, jaké bývají nakládky a jestli se ten prostor vůči váze ( max 1500kg ) vůbec využije.
Předem děkuji za odpověď Jan .
Plachta nebo skříň
(Jan, 12. 3. 2019 15:50)